Avantajele apartamentelor finalizate pentru cumpărători: siguranță, confort și predictibilitate

Cum să pregătești un apartament pentru închiriere rapidă și profitabilă

Mai 2025
Vivalia Grand
Atractivitatea – cuvântul de ordine, secretul unui apartament pregătit ireproșabil pentru închiriere.Atractivitatea – cuvântul de ordine, secretul unui apartament pregătit ireproșabil pentru închiriere. Și nu vorbim aici despre orice închiriere ci despre una rapidă și desigur generatoare de profit maxim. Cum ajungem la acel nivel de “atractivitate” care să “bată” concurența și ce înseamnă de fapt un apartament atractiv? Ne propunem să răspundem în rândurile de mai jos acestor întrebări pentru ca tu să poți afla concret care sunt pașii esențiali pentru a pregăti un apartament cât mai atractiv pentru chiriași. Îți vom spune despre nevoia de a face mici investiții în amenajare, îți vom da sfaturi pentru o promovare eficientă și îți vom furniza repere pentru stabilirea unui preț corect. Rezultatul? O închiriere rapidă și avantajoasă, așa cum îți dorești.
Astfel, mici reparații necesare, o reîmprospătare a vopselei de pe pereți poate, înlocuirea veselei vechi cu una nouă sau achiziționarea unei saltele mai confortabile pentru dormitor, alături de un mobilier funcțional și adaptabil nevoilor chiriașilor dar și de decorațiuni atractive, în ton cu vibe-ul spațiului – sunt aspect mici cu impact mare asupra impresiei pe care vrei să o lași vizitatorilor ce-ți calcă pragul ca și potențiali chiriași. Și încă ceva deosebit de important: asigură-te că utilitățile sunt perfect funcționale (instalații de apă, gaz, curent, etc). Fă o curățenie generală a apartamentului, incluzând spălat de geamuri, suprafețe de lucru, gresie, faianță și pardoseli și asigură-te că totul e la locul lui. În plus păstrează o doză rezonabilă de adaptabilitate pentru nevoile clienților – până la urmă un aspect important la un apartament de închiriat este ca acesta să se adreseze nevoilor potențialilor chiriași, fie ei familii, entități profesionale sau indivizi.
După ce ai pregătit efectiv apartamentul pentru vizionare și toate sunt aranjate, ocupă-te temeinic de partea de promovare. Poți alege să lucrezi cu agenți imobiliari care să-ți găsească chiriașul ideal sau poți încerca să te implicit direct în căutarea acestuia. În oricare variantă sunt două aspecte importante în jurul cărora să te axezi când îți promovezi apartamentul:
Tipul de chiriaș pe care ți-l dorești sau care se pretează pentru apartamentul pe care îl închiriezi – e important să-i știi nevoile pentru a scoate în evidență soluția pe care apartamentul tău i-o oferă la nevoia pe care o are.
Punctele forte ale apartamentului – un instrument puternic de a atrage clienți, o modalitate perfectă pentru a-ți susține tariful de închiriere pe care l-ai stabilit.
Promovează-ți apoi apartamentul pe pagini de profil, în mediul online și offline, abordează firme de specialitate – axează-te pe oricare variantă sau combină-le și gândește practic: cu cât folosești mai multe canale, cu atât șansele de a câștiga mai mulți vizitatori cresc. Folosește-te de poze de calitate care să avantajeze apartamentul, făcute profesionist din unghiuri perfecte, folosind lumina naturală sau adăugând lumină artificială acolo unde e nevoie. Fă o prezentare realistă dar atractivă a caracteristicilor spațiului insistând pe rezolvarea pe care chiriașul o obține mutându-se aici.
Iar dacă am ajuns în zona de chirie, hai să discutăm puțin despre nivelul pe care te pregătești să-l soliciți. Gândește-te că o ofertă atractivă pentru clienții pe care-i vizezi trebuie să fie una competitivă pe piață – pe de o parte, iar pe de altă parte să reflecte toate avantajele pe care apartamentul le oferă. Menționează (cum am mai spus) toate punctele forte ale apartamentului incluzând zona, facilitățile pe care le găsește clientul tău aici, comunitatea și proximitatea față de punctele de interes, mijloacele de transport sau locuri de parcare disponibile dacă există și evident facilitățile apartamentului. În plus mai poți câștiga puncte cu oferta ta dacă te arăți flexibil și la nivel de contract/clauze contractuale, dar și la nivel de dotări sau funcționalități ale apartamentului (acolo unde se poate). Ne referim aici la încheieri/încetări de abonamente la TV de exemplu, aducerea unui birou dacă studentul cu care discuți îți spune că i-ar fi necesar, modificarea datei de încasare a chiriei, și alte considerente practice care să-i dea clientului tău potențial certitudinea că încheie cea mai bună afacere. În limita în care aceasta închiriere rămâne la fel de profitabilă pentru tine așa cum îți dorești, desigur. Sau dacă îți asumi negocierea, atunci stabilește-ți din start compromisurile pe care le poți face.
Noi sperăm că ți-au fost de folos informațiile pe care ți le-am împărtășit și te așteptăm la Vivalia să-ți arătăm ce apartamente atractive pot deveni o investiție profitabilă pentru tine.
E timpul să găsești acel loc care îți oferă echilibru, confort și libertate.